zondag 19 april 2009

Vlinders

Gistermiddag lag ik heerlijk buiten in het zonnetje, heerlijk genieten van het mooie weer.
Want wat is het mooi weer he?

Het vrouwtje is druk aan het tuinieren, fantastisch vind ik dat, dat ze al dat zand zo lekker los schoffelt. Ik dacht dat ze dat speciaal voor Gijs en mij deed, maar terwijl ik verheugd zat toe te kijken, ging ze ineens iets over het zand heen gooien. Een soort van doppen, het stinkt en het voelt ook niet zo lekker aan mijn pootjes. Voorlopig zien ze mij daar niet weer in dat stuk tuin, brrrr.

Jullie weten het niet misschien, maar ik ben gek op vlinders vangen. Er staat een mooie vlinderboom in de tuin, hele dagen kan ik daar rond hangen zomers. In ieder geval, mijn aandacht was getrokken door die vlinder, en ik liet het zonnebaden even voor wat het was. En ja hoor, een paar minuten later heb ik er eentje gevangen!!! Gauw naar binnen en opsmikkelen die vlinder, voordat Gijs het ziet.

Maarre, nu voelt mijn buik een beetje raar.....
Ik ging er wat van draaien en krioelen, maar mijn baasjes keken er nog niet echt van op.
Vanochtend wisten ze ineens wat ik natuurlijk al lang wist; ik heb vlinders in mijn buik!!!
Ze menen ook heel goed te weten wat daaraan te doen, en dus hebben ze contact gezocht met Cattery Annakat. Of Boromir niet wat aan die vlinders kon doen?

Nu had ik geen idee wie Boromir is, maar daar zou ik gauw genoeg achterkomen. Ze hebben me vanmiddag al weggebracht! Moest ik eerst in de auto tussen Isa en Sam in, en vervolgens werd ik heel sjiek in een grote boerderij naar een apart kamertje gebracht. Het ziet er wel mooi uit, toen mijn gezin wegging mocht ik de boel eens rustig gaan verkennen. En dan zal die Boromir waar de baasjes het over hadden ook nog wel langs komen denk ik...



Nadat de baasjes me nog een keer geknuffeld hadden,
gingen zij alvast nog even een keer bij Boromir kijken.
Ze vinden hem lief, en een ontzettend knappe vent.

En ik, wat ik ervan vind?? Ik heb hem net ontmoet, en vooralsnog kan ik de mening van mijn baasjes niet delen. Wie weet als ik er een nachtje over slaap?Ik hou jullie op de hoogte van mijn logeerpartijtje in Wapserveen.



Tot gauw, Pip

1 opmerking:

  1. Spannend! Nu is het even doorbijten, want een huis zonder Pip is natuurlijk wel heel stil.

    Ik hoop dat ze Boromir ondertussen is gaan waarderen!

    BeantwoordenVerwijderen