woensdag 26 augustus 2009

AUW!

Ready to go!! Hier staan we klaar met z'n allen, op weg naar de dierenarts. Ik zag die reismandjes al, en daar werd ik al wat kriebelig van. Maar vrouwtje zei dat mij niets zou gebeuren, nou, dan moet ik maar mee met mijn kindjes he. Zoals het een goede ouder betaamt. En ik ben een goede moeder!! Dat zei de dierenarts ook vanmiddag hoor, dat ik het echt geweldig doe. Ten eerste al 6 kittens op de wereld gezet, en dan ook nog kittens met zulke enorme gewichten. En er dan zelf zo stralend uitzien..




Nee, hij kon de gewichten haast niet geloven. Vooral Borre met zijn ruim 1600 gram, en dan Beertje, een poes, en dan wel dik 1400 gram wegen. Hij is zeer benieuwd hoe het over 3 weken is, dan moeten we namelijk weer.

Maar eerst maar van vandaag. Bente was als eerste aan de beurt. Normaal best wel een felle tante, maar dit vond ze wel prima hoor. Lekker wat aan het slijmen en rondkijken waar ze nu weer was beland. Beviel prima.Toen was de beurt aan Bram. Nu is Bram eigenlijk best wel een beetje een pieperdje hoor, dus dat hij al gilde voordat de beste man hem had aangeraakt kwam me niet zo raar voor. En toen moesten die prikjes nog, oh wat heeft Brammetje gegild. Hij kroop snel weer in het reismandje. Maar dan wel weer Bram ten voeten uit, hij ging daar gelijk heel relaxed liggen slapen.
En toen, toen kwam Beertje. Beertje deed ook goed haar best, ze was zelfs wat aan het slijmen en knuffelen. Tot het moment van de enting kwam; Beertje werd op slag een Beer!! Wat heeft ze gevochten en gegild. Hysterisch gewoon. De dierenarts had zelfs een flinke krab op zijn handen
en ook nog best wat bloed. De meisjes die hier wonen waren ook mee, en die hadden natuurlijk al gezien dat er nog een spuit kwam na de enting, en wel die met een chipje. En dat is best wel een spuit kan ik je vertellen! En dat moest toen dus nog gebeuren..Dus met z'n tweetjes Beertje in de houdgreep, en hup, daaar kwam de chip. Dat vond ze niet leuk. Nee, helemaal niet leuk kan je wel zeggen. En wat deden die meisjes die hier ook wonen; handen voor de oren voor het gegil van Beertje, en ondertussen riepen ze; Pip, pak hem! Bedoelden ze de dierenarts mee! Nou ja zeg, baasje en vrouwtje schaamden zich rot. Navraag leerde dat ze bedoelden dat ik Nika ook niet in de buurt wil hebben en dan de kittens bescherm, en dat werd ik nu dus ook geacht te doen. Vandaar! Maar ik vind die man best wel heel aardig hoor, ik lig knuffelend en om aandacht smekend op die tafel. Dus nee, grijpen doe ik niet.

Vervolgens waren Borre en Boris. Ook helemaal zoals ze zijn, alles op zijn tijd. Borre was namelijk nog even aan het drinken bij mij in de reismand, en Boris ook. Deze mannetjes laten zich niet zo gauw op stang jagen. Hieronder nog even een foto van Boris op het moment dat de chip geplaatst werd. Okay, dat deed even zeer, maar al met al heel goed gedaan hoor.
Als laatste was Bo aan de beurt, ook zij is helemaal goedgekeurd. En natuurlijk is voor Bo het chipje extra belangrijk, ivm de reis naar Zweden straks. Bo gedroeg zich voorbeeldig, heeft eigenlijk bij beide spuiten geen krimp gegeven.Toen waren we dan eindelijk klaar, allemaal gezond en ongedierte vrij verklaard, heerlijk om te horen. En nu, nu zijn we bekaf allemaal.

Best vermoeiend en indrukwekkend allemaal, maar dan hebben we ook een mooi stapeltje papieren nu!!
Trusten, Pip






3 opmerkingen:

  1. ooohhhhhh wat een happening Pip jij als Moeke!
    Wel leuke foto's van mijn collega;s op je site!
    (ben ik toch wel blij dat ik er niet was hou niet zo van foto's van mezelf!:)

    Fijn dat je zelf erook weer stralend uitziet!!

    groetjes Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ach, ach, wat een toestand!
    Fijn dat ze allemaal oké zijn bevonden !

    groetjes Anne-C

    BeantwoordenVerwijderen