maandag 4 mei 2009

Hormonaal????

Nu dit weer! Ze vinden me nogal opdringerig en opvliegend hier.
Vrouwtje zegt dat het misschien door de hormonen komt. Geen idee hoor, hormonen heb ik nog nooit van gehoord. Volgens vrouwtje kunnen zwangere vrouwtjes daar nog wel eens last van krijgen. En wie zegt dat ik zwanger ben, dat weten we nog helemaal niet.
Pfff, nou, ik ben gewoon net als anders hoor, wat denken ze wel niet!

Ik vind gewoon, dat als ik op schoot wil bij vrouwtje, dan moet dat ook gewoon kunnen.
Ongeacht wat ze dan aan het doen is of niet. Als ze bij de computer zit, vind ik dat ook niet zo leuk. Wat moet ze daar toch steeds? Terwijl ik ook graag wat aandacht wil. Ik miauw dan net zolang totdat ze toegeeft hoor. En ik kan het heeeeeeel lang volhouden.

En als het dan gelukt is, ze zit op de bank, ga ik er heerlijk bij zitten. Maar dan moet je niet denken dat ik wil dat Nika of Gijs in de buurt komt. Wanneer Nika even een aai komt halen, sta ik dat oogluikend toe. Ik doe dan net of ik slaap, maar aan mijn zwiepende staart is wel te zien dat ik wakker ben natuurlijk. Duurt het me te lang, dat geslijm bij mijn vrouwtje, loop ik even achteloos langs en tik Nika even op de neus. Dan gaat ze wel weg hoor.
En dan Gijs, voorheen lag hij altijd bij vrouwtje. De laatste weken ligt hij op de deurmat.
Heel geschikt voor hem vind ik. Mijn vrouwtje vind dat zielig en tilt hem dan mee naar de kamer. Dan ga ik er gewoon bij liggen hoor, en wel zo dat ik dichterbij lig dan Gijs.

Wat ik ook leuk vind tegenwoordig, bovenop het speeltoestel van Isa en Sam zitten. En als ze dan naar beneden willen glijden, tik ik ze even op het hoofd. Dat vinden ze niet leuk, maar ik wel, ik kan daar best lol om hebben. Stilletjes dan he, anders is het ook zo gemeen..toch?

Maar wat ik vandaag heb gedaan slaat alles...de zus van vrouwtje kwam langs en die had een heel klein hondje bij zich. Ik ben zelf nog groter notabene!! Ik heb die kleine geen kans gegeven eens rustig om zich heen te kijken, ik zag hem en trok ten strijde. Kom nou, zomaar een vreemde hond op mijn terrein? Nika zou die kleine helpen, die heb ik ook nog maar weer terecht gewezen.

Nu ja, dit alles maakt dus dat mijn vrouwtje zegt dat ik last van mijn hormonen heb. Zij zal het wel weten niet???? De vlinders zijn in ieder geval nog niet weer terug....


Tot gauw, Pip

2 opmerkingen:

  1. Ha kind, het doet me deugd om te lezen dat je het helemaal goed begrepen hebt. Een poes die uit logeren is geweest bij de kater, moet zeker alle voordelen daaruit trekken die er maar te halen zijn. Hadden ze je er anders maar niet heen moeten sturen!
    En mochten het toevallig toch geen hormoontjes zijn, gewoon vol blijven houden met aandacht vragen, dat hebben ze toch niet in de gaten!

    liefs van mama Mijntje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo buurvrouw Pip,

    Hoe gaat t met je hormonen? Wij zijn erg benieuwd of er kleine Pipjes gaan komen..
    Je zou eigenlijk, net als bij de baasjes, van die testjes moeten hebben, dan hoeven we niet op de signalen te wachten..
    En euh, die plek op de deurmat voor Gijs...vind IK (Pumba) wel een erg goeie plek voor 'em, HAHAAAA!

    Groetjes,
    de buren Pumba en Timon

    BeantwoordenVerwijderen