woensdag 23 september 2009

Uitvliegen

Het is me wat mensen. Twee van mijn kleintjes zijn al weg! En morgen gaat Bo haar lange reis aan naar Zweden...

Borre is zoals gezegd zondag opgehaald. Hij heeft de hele weg in de auto gepiept, en dat is best lang hoor wat ik zo begreep, van Meppel naar Tilburg. Eenmaal aangekomen vond hij het allemaal maar eng, en hij riep heel hard om mij!!! Maar ja, ik ben hier nog..en ik mis Borre ook wel hoor, hij was echt een mama's kindje. Altijd nog lekker drinken bij me ( vandaar dat gewicht natuurlijk ) Nu neemt Bram dat wel waar hoor, maar toch. Inmiddels durft hij iets meer, de andere kat op zijn nieuwe adres is geaccepteerd, maar de hond vind hij nog maar niks. Terwijl hij hier toch altijd tegen mijn zin in naar Nika toeliep, erbij klom in de mand of zelfs van Nika's voer ging eten. Brrrrr, hondebrokken..

Beertje is maandag vertrokken naar Sneek. Ik had gedacht dat zij wat terughoudener zou zijn, maar nee hoor, mevrouw ligt al uitgebreid op de bank daar met haar nieuwe baasje! En het andere kittenvriendje wat ze daar gisteren gekregen heeft blaast ze weg. Het is toch ook wel wat, wat een stel zeg. Ik had het net andersom verwacht zeg maar, Borre als mister cool himself, en geen held op sokken. En dat Beertje juist iets meer tijd nodig zou hebben om uit haar schulp te kruipen. Zo zie je maar weer dat ze zo zonder mij en de broertjes en zusjes toch heel anders reageren.

En dan dus morgen Bo. Dat is toch wel erg spannend hoor. En zo'n lange reis, ik hoop maar dat ze toch een beetje lekker kan slapen onderweg. Maar die mevrouw is heel aardig, en gaat ongetwijfeld goed voor haar zorgen daar in Zweden. Als vrouwtje mij meer verteld heeft over hoe het gegaan is horen jullie dat van me hoor.

Daarna is het even rustig, dat vind ik wel fijn. Het zou wat zijn als ze allemaal tegelijk weggaan.
Want weggaan doen ze wel allemaal, daar lijkt het nu toch echt op. Boris krijgt bezoek helemaal uit Limburg, en het nieuwe baasje voor Bram belde net. Heel, heel, even dacht vrouwtje dat ze misschien wel af zouden zeggen, want Bram is zo'n lekkere knuffelgozer zegt ze altijd. Dan hoor je weer, Bram gozer, kom gauw. ( als je je dan bedenkt dat ik het moet doen met Pipperdepipkip of Pips, tja, vrij sneu dan eigenlijk ) Zelfs de kleine meisjes hier roepen al "gozer" tegen Bram.
Sowieso rare bijnamen hier hoor, Boris is Sikkiesman of Boef, Bente is Bentos, Bo is Botox ( ??? ) en Gijs heeft een alias als Rinus. Hoewel we dat niet zo vaak horen tegenwoordig, want hij wil NIET naar binnen, hij vind mijn kindjes niet lief. Nou ja, dan moet hij het zelf maar weten.

Oh ja, maar om terug te komen op dat telefoontje; volgens mij hoorde ik vrouwtje tegen baasje zeggen dat Bente met Bram mee zal gaan! Dat zou natuurlijk wel erg leuk, broer en zus samen..

Maar dat houdt wel in dat ik dan weer helemaal alleen ben, of nou ja, zonder kindjes...
Nog maar even niet aandenken geloof ik.
Nu moet ik nog maar eens even lekker met Bo gaan knuffelen, die heeft een lange dag voor de boeg morgen. Evenals de meisjes hier, met name Isa, die knuffelt altijd met Bo..Wordt morgen samen huilen denk ik..

Welterusten, Pip

Geen opmerkingen:

Een reactie posten